IV. Program Değerlendirme Çalıştayı gerçekleştirildi

Akdeniz Üniversitesi’nde eğitim programlarının yapılandırılması, desteklenmesi ve sürekli iyileştirilmesi amacıyla Eğitim ve Öğretimde Mükemmellik Araştırma ve Uygulama Merkezi tarafından IV. Program Değerlendirme Çalıştayı gerçekleştirildi.

Hukuk Fakültesi Konferans Salonu’nda düzenlenen çalıştaya, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Şükrü Özen, 171 öğretim elemanı ve çok sayıda öğrenci katıldı. Programda dekanlar, müdürler, bölüm başkanları, kalite ve akreditasyon temsilcileri yer aldı. Çalıştay kapsamında YÖK’ün ve Akdeniz Üniversitesi’nin gelecek eğitim-öğretim stratejik hedefleri değerlendirilerek 35 birimin program sunumları ve çalışma grubu oturumları düzenlendi.

KALİTE SÜREÇLERİNE KATKI SAĞLIYOR

Açılışta konuşan Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Şükrü Özen, YÖK’ün 2030 yol haritasında üniversitelerin rolüne değinerek program değerlendirmenin eğitim-öğretim süreçlerine önemli katkılar sunduğunu belirtti. Özen, kalite ve akreditasyon çalışmalarının giderek ivme kazandığını ve bu kapsamda gerçekleştirilen değerlendirmenin üniversitenin gelişiminde belirleyici bir unsur olduğunu vurguladı.

KALİTE, YÖK’ÜN STRATEJİLERİNDE ÖNCELİKLİ ALAN

Eğitim ve Öğretimde Mükemmellik Araştırma ve Uygulama Merkezi Müdürü Prof. Dr. İlkay Boz, açılış konuşmasında Rektör Prof. Dr. Özlenen Özkan, Prof. Dr. Şükrü Özen ve Prof. Dr. Ayşe Gülbin Arıcı’ya desteklerinden dolayı teşekkür etti. Boz, YÖK’ün eğitim stratejilerinde kalitenin öncelikli bir alan olduğunu, bu bağlamda program değerlendirmenin kaliteye katkı sağlayan önemli bir unsur olarak öne çıktığını ifade etti.

KURUMSAL SÜREÇLERDE SÜREKLİ İYİLEŞTİRME VURGUSU

Merkez Yönetim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Yeşim Şenol, “Üniversitemiz YÖKAK Kurumsal Ziyareti: Eğitim-Öğretim Süreci” başlıklı sunumunda PUKO döngüsü (Planla-Uygula-Kontrol Et-Önlem Al) çerçevesinde mevcut durumu değerlendirdi. Her yıl planlanan birçok iyileştirmenin gerçekleştiğini belirten Şenol, bu dinamik sürecin sürdürülebilirliğinin önemine dikkat çekti.

DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE MİKRO ÖĞRENME GÜNDEMDE

Prof. Dr. Ümit Deniz Uluşar, “Yükseköğretimde Dijitalleşme: Stratejik Yaklaşımlar ve Gelecek Öngörüleri” başlıklı sunumunda, dijital dönüşümün yükseköğretimde artık bir zorunluluk haline geldiğini belirtti. Uluslararası örneklerle mevcut durumu değerlendiren Uluşar, ölçme-değerlendirme sistemlerinden akademik danışmanlığa kadar birçok alanda dijitalleşmenin etkilerini vurguladı.

Öğr. Gör. Dr. Okay Işlak ise “Mikro Öğrenme: Dijital Çağın Eğitim Stratejilerini Yapılandırmak” konulu sunumunda, mikro krediler, YÖK koordinasyonundaki çalışmalar, ulusal ve uluslararası örnekler ile karşılaşılan zorluklara yönelik çözüm önerilerini paylaştı.

PROGRAM DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI VE LOGIC MODELİ

Çalıştayın ikinci oturumunda birimler tarafından 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı program değerlendirme süreçleri çalışma gruplarıyla paylaşıldı. Çalışmalar LOGIC modeli çerçevesinde; sağlık, mühendislik ve fen, sosyal ve beşerî bilimler ile yüksekokul-meslek yüksekokulları başlıkları altında ele alındı. Gruplar, güçlü yönler ve geliştirmeye açık alanlar üzerine değerlendirmelerde bulundu.

KALİTE SÜREÇLERİNDE AKREDİTE BİRİMLER ÖNCÜ

Programın kapanışında konuşan Prof. Dr. İlkay Boz, kalite çalışmalarında akredite birimlerin öncü ve rol model olduğunu belirtti. Üniversitenin Stratejik Planı doğrultusunda PUKÖ döngüsüne dayalı sistematik izleme ve sürekli iyileştirmenin önemine vurgu yaptı. Boz, ayrıca çalıştayın düzenlenmesinde katkı sağlayan Prof. Dr. Yeşim Şenol, Doç. Dr. Güçlü Şekercioğlu, Doç. Dr. Diren Çakılcı ve Öğr. Gör. Nazik Yalnız’a teşekkür etti.

BİR SONRAKİ ÇALIŞTAY İÇİN HAZIRLIKLAR BAŞLIYOR

Katılımcıların görüş ve önerileri doğrultusunda V. Program Değerlendirme Çalıştayı’nın düzenlenmesine karar verildi. Program, dilek ve temennilerle sona erdi.

Çalıştay Programı için tıklayınız.

Eklenme tarihi: 20.10.2025 11:27:30
Son güncelleme: 20.10.2025 14:51:58